reklama

Veci "hodnotné"

Sentiment je sviňa. Často si ho zamieňame so sedliackym rozumom. Však tie staré krámy v pivnici, na povale, v policiach sa ešte zídu. A tak zhromažďujeme, prekladáme, oprašujeme, občas prevalíme v rukách: „Ach, áno, to boli časy. Bol by hriech to vyhodiť." Veď raz to dakto ponosí, natrie a použije. Vystaví si to doma, ako ten najväčší poklad. Tzv. škrečkovité typy zapracú svoj dom, záhradu, dokonca si dajú námahu a časť prenesú k rodine o niekoľko kilometrov ďalej, veď miesta majú dosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S manželom máme malý, jeden aj pol izbový byt s jednou veľkou skriňou, do ktorej musí vojsť všetko. Oblečenie, topánky, žehliaca doska, knihy, batohy aj stan. Celý náš svet. Podľa tých vecí nás identifikujete, to sme my, mladá, mestská rodina bez detí, bez zbytočností. Každých pár mesiacov triedim a vyhadzujem. Bez sĺz a dlhého premýšlania. Čo som nenosila posledný rok ide z domu. To máme so sestrou spoločné. Neplačeme nad tým, že sme tieto šaty mali na svadbe najlepšej kamarátky, ani že tieto topánky som kupovala v období, keď som spoznala svojho manžela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najzábavnejšie je, keď Vám taký rodinný škrečok začne prehrabávať staré krámy a objaví v nich hodnotu vami prehliadnutú. Natiahne si na seba tričko XS, v ktorom sa už aj moja štíhla sestra cíti stiesnene a obdivuje sa v zrkadle aký skvost našiel v hromade handier. Moja rodina. Sme taká ekologická jednotka. Jeden vyhodí, ďalší ponosí. Jeden zavrhne, druhý ocení.

Ja uvažovať sentimentálne neviem. Neopatrujem porcelán po babičke a svadobné šaty mám tiež pohodené ktovie kde. Mám rada veci nové, naleštené a čaro patiny mi je cudzie. Ako preberám v skrini, tak preberám v hlave. Zabúdam. Ale viem, že niektorí majú radi tú ťarchu na chrbte, ten pocit, že sa vedia k veciam vrátiť, zaspomínať, pripomenúť, pre niečo sa mať dôvod pohádať či zasmiať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak nechávam tetu tešiť sa z vyblednutého trička, mamu oprašovať šálky po starkých a otca založiť nevyužitú policu do pivnice. Sentiment je sviňa a chce pochopenie.

Veronika Gonciová

Veronika Gonciová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vojna protikladov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu